Bombdåden i Irak fortsätter
På onsdagen dog
nästan 80 människor i Irak.
De dog i flera bombattentat
i runt om i landet.
Fyra män sprängde sig själva
i luften i fyra olika städer.
Det hände samtidigt.
80 människor dog och fler
än hundra skadades.
För ett par veckor sedan fick
Irak en ny regering.
Sedan dess har bombdåden blivit
fler och fler. De senaste två
veckorna har fyrahundra människor dödats.
De som spränger bomberna
vill kasta ut alla utländska soldater
ur landet. De vill ha en ny regering
som inte samarbetar med USA
och andra västlälnder.
0 kommentarer
Inga kommentarer.