Din vardag
En präst står vid en kista. Kistan har blommor på sig.

Fler på begravning

Den hårdaste regeln
för att försöka minska
spridningen av viruset corona
kom förra veckan.

Den säger att vi inte
får samlas fler än
åtta personer.

Den börjar gälla
den 24 november.

Men Svenska kyrkan
protesterade mot regeln.
De vill att fler ska få
samlas på begravningar.
De tycker att det
är viktigt just nu.

Regeringen har nu bestämt
att det är okej.
På begravningar
får vi samlas
upp till 20 personer.

Det gäller alla
begravningar,
inte bara inom
Svenska kyrkan.

8 SIDOR

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. sixten åkenäs. says:

    det är synd att nåra har dött😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😢💔

  2. Leona says:

    Jag tycker att det är så synd att alla dör i covid-19 vissa ksk bara blir 23

  3. Anonymous says:

    💛😠😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

  4. Noalolysan says:

    Så synd att så många dör av corona🥰😭😭😭😭😭😭☹️☹️☹️☹️

  1. Kommentera