Din vardag

Bildgalleri

  1. Emojis som symboliserar kram. Foto: 8 Sidor
  2. Maria Prytz ger Anna Hasselborg en kram när de vunnit i curling. Foto: TT
  3. En kvinna och en hund i en kram. Foto:AP/TT
  4. En pappa som kramar två barn. Foto: TT

Vem ger du en kram?

Den 21 januari
är kramens dag.
Det var en amerikan
som bestämde det.
Han ville att kramens dag
ska göra att människor
kramar dem
som de tycker om.

Kramar är bra för människor.
De gör att vi mår bättre
och känner oss gladare.

Kramar kan göra
att vi känner oss
mindre stressade.
Kramar kan hjälpa till
att sänka blodtrycket.
De kan göra att vårt försvar
mot infektioner blir bättre.

Men viruset corona gör
att vi ska hålla avstånd.
Vi ska bara vara nära
några personer.
De personerna kan du
krama i dag.
Men hur kan du göra
för att krama andra?

Det går att skicka en kram
i mobilen eller
på internet också.
Forskare säger att en kram
på datorn också fungerar.

Det finns appar där det går
att skicka en digital kram.
Den som får kramen känner
hur mobilen vibrerar.

Och att skicka en kram
som en symbol i mobilen
eller på Facebook visar
att du tänker på någon.

Så testa att ge
en digital kram.
Vem vill du skicka
en kram till?

MARIE HILLBLOM

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Anonym😄😄😄 says:

    men hur ska man krama när det är corona tider😂😂😂😂😂

  2. Anonym😄😄😄 says:

    🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗

  3. Bob says:

    Kramen ger dig entrygg famn och kärlek. Jag har inte kramats min nära och kära för tre år sedan eftersom Coronavirus hinder det att göra. Jag hoppas att det slutar snart eller vaccinerna mot Coronavirus ger ett bra effekt till de patienternas.

  4. Luisa says:

    Jag kramar min man som sköter om mig så bra-EN BAMSE KRAM-jag kramar min son James, jag kramar min son William, jag kramar min dotter Victoria och jag kramar alla mina vänninor!❤🧡💛💚💙😍

  5. Luisa says:

    Jag kramar president Trump också och hela hans familj, jag kramar mr. Ivan.David. Franklin Rusinsky oavset om han lever eller inte och hans fin familj! PS:hoppas att jag tillfrisknar och kan skicka honom nånting!❤

  6. Anonymous says:

    men hur ska man krama när det är corona tid 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  7. min mama says:

    😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃

  8. Luu Vy says:

    Synd att man kan inte kramas men endå kan man krama sin mamma pappa eller sina sistrar. Hoppas att Corona inte ta över hela världen och att jag vill krama er som har skrivit kometarerna!💕😷😢😤

  9. Natur love says:

    Till alla djoren som håller på ock dör😭😭💙💚💔🤗🤗😭😢

  10. Hacker says:

    🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗

  1. Kommentera