Din vardag
En våffla ligger på en vit tallrik, våfflan har en klick grädde och skivande jordgubbar som topping

En dag för våfflor

Den 25 mars är våfflornas dag.
Våfflor gräddar vi
av smet i ett speciellt järn.

Många äter våfflor
med sylt och grädde.
En del äter våfflor
med rom, räkor,
gräddfil och gräslök.

Den 25 mars är det också
Maria bebådelsedag.
Den dagen tror kristna
att Jesus mamma Maria
fick höra av en ängel
att hon var med barn.
Bibeln berättar
att Maria födde Jesus
efter nio månader.

Dagen kallas också vårfrudagen.
Om du säger vårfrudagen slarvigt
låter det som våffeldagen.
Det är troligen på det sättet
som våffeldagen har fått sitt namn.

MARIE HILLBLOM

Vad tycker du om nyheten?

27 kommentarer

  1. Tonpa says:

    Tonpa gillar våfflor 😍😍😍😍😀😊😃😃😭😭😠😠😠

  2. Alwin. says:

    Vofflor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

  3. frisse says:

    frisse älskar våfflor 😀😀😀😀😀😀😀😀😮😮😮😮😮😍😍😍😍

  4. Alisa says:

    Jag älskar våfflor kan ni på 8 sidor svara på denna fråga……..gillar ni våfflor

  5. moneyo says:

    bara jag som ska äta moflor när jag kommer hem från skolan eller???

  6. Britt Norma Wårvik says:

    Sitta på uteresturang på sommaren i Grisslehamn ätta våffla med jordgubbssylt grädde titta när gräsö färgan kommer in till hamnen

  7. Anna says:

    Jag älskar våfflor 🥳🥰😊😍😍😍💞💞💞💞💞💞💞💞💕💕💕💕💕💜

  8. Bebi Peggy says:

    Jag gör min våffelsmet själv. Har ett bra recept på det. Brukar ibland smaksätta smeten med choklad eller släppa ner blåbär i den.

  9. Anonymous says:

    yumi våfflor
    💜💜💜💜💜💜💜💜💜💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💜💜💜💜💜💜
    😍

  10. Heeeeeeeeeeeeeej.......??? says:

    🧇🧇🧇🧇🧇våffla🧇🧇🧇🧇🧇

  11. DYDY says:

    Mmmm våfflor är jätte gott.
    Jag älskar det med Nutella eller frukt/bär eller glass.

  1. Kommentera