Din vardag
Blomman är randig och syns mot en randig bakgrund.

Många köpte majblommor

Varje år säljer barn
majblommor i Sverige.

Barn i hela Sverige
hjälper till att sälja.
I år var majblomman digital
för första gången.
Den blev såld på internet.

Människor har köpt majblommor
för 36 miljoner kronor i år.
Det är mindre pengar
än vad som brukar komma in.

– Ett vanligt år samlar barnen in
nästan det dubbla,
säger Tove Lindahl Greve
som jobbar på organisationen Majblomman.

Pengarna som kommer in
använder Majblomman
för att hjälpa barn
som lever i fattiga familjer.
Barn kan be om hjälp.

Under tiden med viruset corona
märker Majblomman
att fler behöver hjälp.

– De barn som Majblomman finns till för
behöver oss mer än någonsin nu,
säger Tove Lindahl Greve.

8 Sidor har tidigare
skrivit om barnen
som har gjort årets majblomma.

Gå till artikeln om barnen

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Anonymous says:

    majblommor är så fina😊🥰

    ❤🧡💛💙💚💜🤎🖤

  2. Noor the pink unicorn girl!😍🤩🥰 says:

    ❤️Jag gillar Maj blommor också! De är JÄTTE fina!❤️

  3. Tokyo says:

    Det är jätte fina tycker jag dom är så färgglada 💖❤️🧡💛💚💙💜🖤🤍

  4. f*n says:

    f*n f*n vad fina💕💞💕💕💞💕💞💕💞💕💞💕💞

  5. Emma Abrahamsson says:

    De är så fina
    💖❤️🧡💛💚💙💜🖤🤍

  6. DYDY says:

    De är fina❤💛💚💙💜 Jag sålde majblommor för 1525 och tjänade tio procent, 203. Det är första året jag och andra i min klass säljer blommor.

  7. klass 4A färjestaden says:

    💜😮❤jag har sålt med min klass😊🌸🌼

  8. Klass 4A färjestaden says:

    Vi ligger tvåa i hela fyran av b c d i våran skola😀😀

  1. Kommentera