Sverige

Ericsson flyttar jobb till Kina

Fler än hälften av alla som jobbar
på teleföretaget Ericssons fabrik
i Kalmar förlorar jobben.
I dag jobbar fler än 200 människor
på Ericssons fabrik i Kalmar.
Bara hundra av dem får
ha jobbet kvar.
Ericsson ska spara pengar.
Därför flyttar företaget en del av
tillverkningen till Kina.
I Kina är lönerna lägre än i
Sverige.

Fabriken i Kalmar tillverkar delar
till mobiltelefon-stationer.

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

Inga kommentarer.

  1. Kommentera