Kvinnor vågar inte gå ut ensamma
Mer än hälften av Sveriges
kvinnor undviker att gå
ut ensamma på kvällen
och natten.
Det visar en ny undersökning
från Länsförsäkringar.
Många fler kvinnor
än män är rädda på
kvällarna. Bara sexton män
av hundra vågar inte gå ut.
Bland kvinnor vill 53 av
100 hellre stanna hemma
på kvällen.
Länsförsäkringar har också
tagit reda på hur många
som har med sig något att
skydda sig med om de blir
överfallna. Tolv av hundra
kvinnor har med sig något
skydd. Sju av hundra män
har med sig något att
skydda sig med.
– Det här betyder att många
tycker att samhället verkar farligt.
Det skriver Länsförsäkringars
skadechef Hans Frank
i ett pressmeddelande.
Länsförsäkringar har intervjuat
fler än sjutusen personer
mellan 16 och 69 år.
0 kommentarer
Inga kommentarer.