Din vardag
Hon håller upp sitt pekfinger. Hon har ett åldrat ansikte och har en mössa på huvudet.

Hon är 119 år

Söndagen den 2 januari
fyllde Kane Tanaka 119 år.

När hon fyllde 116 år
fick hon ett diplom från
Guinness rekordbok.
Hon fick diplomet
för att hon är den äldsta
levande människan i världen.

Kane Tanaka bor
på ett hem för gamla
i Fukuoka i Japan.
Hon tycker om att spela
ett spel som heter othello.
Hon tror att spela othello
kan vara ett knep
för att bli gammal.

Kane Tanaka hoppas att hon
får fylla 120 år om ett år.
Det berättar hennes familj
i tidningen Japan Times.
Det skriver sajten Omni.

8 SIDOR

Hur gammal vill du bli?
Hur gammal är den äldsta
personen du känner?
Berätta gärna i en kommentar!

Vad tycker du om nyheten?

34 kommentarer

  1. Bebi Peggy says:

    Mormor blev 92 år. Farfar blev 90. I ett hus uppe i skogen bodde en gång en man. Han blev hela 93 år. Men finns det bara tillgång till människor som kan hjälpa och ta hand om mig i situationer jag själv inte klarar av, så kan jag nog tänka mig att bli åtminstone så gammal som farfar.

  2. Bebi Peggy says:

    Förresten. Jag höll på att glömma grannen som bor bredvid parkeringen. Han ska fylla 94 i sommar.

  3. Andreas pappa says:

    jag vill leva till 120 år men om jag ska bli ensam och allena det betyder jag ska dö varje dag

  4. mikael says:

    Anonym
    5 januari, 2022 kl. 11:53
    “Jag vill inte dö ”
    men du ska, vi alla ska, det är så, det är livet.

  5. Punktskriftsläsare says:

    Jag vill inte leva så länge jag inte har någon i min närhet som lever, som min mamma t.ex. Hon blir snart 82 år och jag blir 51 till sommaren, men man får ta det som det kommer….

  6. Bebi Peggy says:

    Kunde man önska sig själv tillbaka i tiden hade också det varit bra.

  7. Anonym says:

    Jg vill bli minst 100 och den äldsta personen i min släkt som jag känner är 92

  8. bettan says:

    Jag vill bli lagom gammal. Det viktigaste för mig är att inte bli ensam kvar.

  9. Luisa says:

    Den äldsta person jag känner är min kära granne Vivi! Hon var 94 år när hon dog! Hon var väldigt fin person-jag saknar henne mycket! Ett kram till henne!❤

  10. ANONYM says:

    jag vet inte jag vill bli kanske åttio år eller något. det räcker att jag lever lagom länge😃

  11. Ajnonym says:

    Jag vill inte dö ung varför vill ni. Hon hära kvinnan har fått uppleva flera saker eftersom att hon är gammal fattar ni väl

  12. suhila says:

    Hej Josefin.Jag vill leva 200 år ,jag villk inte dö , jag vill aldrig dö .
    Min farfar är nu 90 år gammal .
    Jag vill att hela min kropp ska vara frisk , inte bli gammal , att se allt det vackra i världen . Hälsningar.

  13. Anonymous says:

    Jag vill bli 90 år gammal.
    Den äldsta personen jag känner är 100 år gammal

  1. Kommentera