Kultur
Bild från spelet Fortnite.

Spel samlade in en miljard

Fortnite är ett populärt spel
till datorn eller teven.
Det har flera miljoner spelare.

Nu har spelet samlat in
över 1,3 miljarder kronor
till Ukraina.

Företagen Epic Games och Microsoft
skänker alla pengar de tjänat på Fortnite
mellan den 20 mars och den 3 april.

Pengarna ska gå till organisationer
som hjälper människor
som är kvar i Ukraina
eller på flykt ifrån landet.

Flera andra företaget
som jobbar med spel
har också samlat in pengar
till Ukraina.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Blazeboi says:

    Fortnite är kul och det är bra för nu blir det lite lugnare för de personer som lider.

  2. K.Mbappé says:

    Bra att ni skickar in pengar till organisationer som FN till exempel. ❤

  3. Anonymous says:

    Jag spelar Fortnite och jag tycker det är jätte bra! hoppas det hjälper personer i Ukrina!

  4. BAU BAU says:

    Jag tycker det är super bra att organisationer hjälper familjer som verkligen behöver pengar som till exempel rädda barnen och FN❤😊

  5. Fortnite kid says:

    Köp mer v bucks
    Då blir de mer pengar till Ukraina .🇺🇦

  6. dusty says:

    putin är galen ukraina borde inte få krig men belarus stan länderna i asien och georgien kan få krig bara för lämna sovjet bra att vi hjälper

  7. Anonymous says:

    Fan vadf bra att dom samlar in pengar till Ukraina, Fortnite är mitt favorit spel så jag kommer att köpa så mycket V bucks som jag kan. Win Win 😀

  1. Kommentera