Rättegång mot elever som mobbade
En pojke i Malmö som blivit
mobbad fick för en tid sedan
87 tusen kronor i skadestånd.
Det var Barn- och elevombudsmannen,
BEO, som bestämde att kommunen
skulle ge pojken pengarna.
Nu ska pojken också vara med
i en rättegång mot sina mobbare.
Fem tonårspojkar är misstänkta
för att ha misshandlat pojken
och hållit honom fången.
Två gånger blev pojken fasttejpad
på skolgården. En gång vid ett träd
och en gång vid en stolpe.
När pojken satt fast vid stolpen
filmade de andra pojkarna honom
och lade ut filmen på internet.
Om två veckor börjar rättegången.
8 SIDOR/TT
0 kommentarer
Inga kommentarer.