Kultur
Han tittar in i kameran. Han har en keps på sig.

Många lyssnar på Einár

Spotify är en sajt
där det går att lyssna på
massor med musik.

Nu har Spotify kollat
hur folk i Sverige
har lyssnat på musik i år.

Det är populärt
att lyssna på
musik på svenska.
Och särskilt hiphop
på svenska.

Einár är den mest
spelade artisten i Sverige.
Hov1 är tvåa,
Ed Sheeran är trea
och Veronica Maggio är fyra.

Kan inte gå med Bolaget
är den mest lyssnade låten
i Sverige i år.
Din låt med Victor Leksell
och Einár är den näst
mest lyssnade.

Einár dog förra året.
Han blev skjuten till döds.

8 SIDOR/TT

Vilken låt har du lyssnat mest på i år?
Skriv gärna en kommentar.

Vad tycker du om nyheten?

22 kommentarer

  1. Bebi Peggy says:

    Den artist jag lyssnat mest på via Spotify är Elvis Presley. När det gäller låtar så toppas listan av “Kör långsamt” med Family Four från 1968 och “Jag är ute när gumman min är inne” med Ernst Rolf från 1927. Det är Spotify själva som redovisat för mig denna statistik.

  2. Anonymous says:

    @KANINER de gör allt de kan. Tro mig, om de bara kunde ”stoppa de kriminella gängen” så hade de gjort det för länge sedan. Men det är inte så lätt. Poliserna är också bara människor och de kan inte lösa allt.

  3. Förnuft says:

    Jag rekommenderar att ni lyssnar till Lizzo. Hon är den bästa jag vet!

  4. lucero ;) says:

    Jag har lyssnat på låten ^Strawberry Cake^ den är av en grupp som heter ^Xdinary Heroes^

  5. Alexandra says:

    Jag har lyssnat mycket på låten i år (ojala, un ratito mas) av Brayan Mayer.

  6. MossyRock says:

    Jag har lyssnat mest på Saors atmosfäriska metallåtar som låten “Origins”.

  1. Kommentera