Sport
Han har en kostym på sig. Han vinkar med en öppen hand. Bakom syns män med sjalar på huvudet.

Ronaldo spelar i Saudiarabien

Al-Nassr i Saudiarabien
är fotbollsspelaren
Cristiano Ronaldos nya klubb.

– Jag har slagit
alla rekord i Europa.
Nu vill jag slå alla
rekord här, säger Ronaldo.

Ronaldo blev tvungen
att sluta i sin gamla klubb
Manchester United i november.
Det berodde på att han
sagt att han inte gillade
allt i klubben.

Ronaldo blev presenterad
för journalister och för fansen
i Saudiarabien i tisdags.

Många har sagt
att de inte gillar
att han ska spela
i Saudiarabien.

Saudiarabien är ingen demokrati.
Saudiarabien låter inte folk
tro på vad de vill.
Kvinnor och män har inte
samma rättigheter i Saudiarabien.

– Jag vet vad människor säger.
Men jag bryr mig inte.
Jag valde Saudiarabien
för att det var bäst för mig.
Jag vet vad jag vill,
säger Ronaldo.

Han säger att han vill jobba
med att få fler intresserade
av fotboll i Saudiarabien.
Och att kvinnor också
ska spela fotboll.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

25 kommentarer

  1. Anonymous says:

    Ronaldo kan göra allting som han vill och han ska vara ansvarig för själv och sen det är självklart

  2. Abrahame says:

    OM det är hans sista vem. så man ju att han var gammal varför ska han forsta spela då ? kan ni snälla ge mig svar 8 Sidor

  3. Anonymous says:

    de år sorligat ått hen gåa tillll saudiiii araaaaaaaaaabien 👁️👄👁️

  4. Not Ronaldo says:

    Anonym han gör inte det för pengar han gör det för att han vill spela fotboll inte sita på bänkän

  5. Anonymous says:

    Jag tycker att ronaldo är bättren messi och ronaldo får djöra vad han vill

  6. Fotbolls experten says:

    Det ser inte bra ut i hans karriär just nu. Alla andra proffs spelare avslutar karriärer i te.x psg liverpool eller Chelsea. Men han avslutar där. Inte bra.

  7. anonym says:

    jag är också ett ronaldo fan men jag tycker inte att han borde avluta i europa för att han har redan bevisat allt han kan för den värdsdelen och ny bevisar han sig för en ny.

  8. SUIIIIIII THE GOAT HEJ ADRIEN says:

    RONALDO ÄR GOAT FIN KILLE ÄR HAN HAN ÄR BÄTTRE ÄN MESSI😍

  1. Kommentera