Sport
De står och pratar med varandra på en basketplan.

Sverige missar EM i basket

I torsdags spelade
damerna i Sveriges
lag i basket en match
mot Israel.

Sverige behövde vinna
matchen för att komma till
Europamästerskapen, EM.

Men de förlorade.
Israel vann med 71–57.

Det betyder att Sverige
missar EM i sommar.

– Det är tråkigt.
Men vår grupp är bra.
Vi har en ljus framtid,
säger spelaren
Frida Eldebrink.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

5 kommentarer

  1. Andres says:

    Så i EM får vilket land som helst delta i? Det måste inte vara ett europeiskt land?

    1. 8 Sidor says:

      Hej!
      Ibland får Israel vara med länderna i Europa.
      Det får de ofta när det gäller idrott.
      Men de får också vara med i Eurovision.
      /bengt

  1. Kommentera