Kultur
En man filmar utanför Operan i Hannover.

Attack med bajs på Operan

En journalist i Tyskland
skrev i tidningen
att en balett var dålig och tråkig.
Det var en balett på Operan
i Hannover i Tyskland.

Då blev Operans chef
Marco Goecke arg.
Han hade gjort dansen.

Nästa gång som han
såg journalisten på Operan
gjorde Goecke en attack.
Han smetade bajs
i journalistens ansikte.
Bajset kom från hans hund,
en tax som heter Gustav.

Journalisten som heter
Wiebke Hüster har anmält
attacken till poliserna.
Marco Goecke
blev stoppad från
sitt jobb på Operan.

Goecke har bett om
ursäkt för attacken.
Men han säger samtidigt
att journalisten har skrivit
elakt om hans danser
i många år.
Han tycker att hon har
behandlat honom dåligt.

Det händer ofta att
journalister blir attackerade
eller hotade när de jobbar.

Många i Tyskland pratar nu om
det som hände på Operan.

På torsdagen blev Goecke
tvingad att sluta helt på sitt jobb
som chef på Operan.

8 SIDOR

Vad tycker du om nyheten?

16 kommentarer

    1. 8 Sidor says:

      Ja, det vet vi!
      Och det står i texten.

      Han var arg på en journalist.
      För hon hade skrivit
      att hans föreställning var dålig.

      /8 Sidor

  1. Anonymous says:

    Blir han inte mer känd för det. Om en journalist skriver om dig då finns du kanske på nyheterna och så blir du mer känd så du får mer pengar.

  2. Peter Wang says:

    Jag läste att Goeke sa att journalisten hade kastat skit på honom i många år.

  3. Farmor Gunnarsson says:

    Jag tycker att operachefen betedde sig barnsligt mot journalisten, men samtidigt har hon trakasserat honom ett tag. Hade de en relation innan? Det skulle förklara saken.

    Jag hoppas att avföringen var fast. Jag har en hund och när han äter mina gudomliga kakor blir han lös i magen. Jag hoppas att hunden inte har ätit mina fantastiska kakor.

  4. Anonymous says:

    Hmm, att bära sig åt så är ju värre än att bete sig som ett småbarn..!

  5. Anonuym says:

    Hej 8-sidor ni skriver mycket bra läser varje onsdag i skolan😃 ha en bra dag

  1. Kommentera