Sport
En kanadensisk spelare försöker göra mål i en match mot Sverige, i ishockey.

Sverige nära att vinna

I torsdags spelade
Sveriges damer kvartsfinal
i VM i ishockey.
Sverige spelade mot Kanada
som är världens bästa lag.

Sverige gjorde
en väldigt bra match.
När det bara var
några sekunder kvar
gjorde Sverige 2–2.
Det blev förlängning.
Då gjorde Kanada 3–2
och vann matchen.

Sverige är nu ute ur VM.
Det blir ingen medalj.

Lina Ljungblom är en
av spelarna i Sveriges lag.
Efter matchen var hon
ledsen för förlusten.

– Det var så nära.
Det gör ont.
Vi var bra i dag,
sa Lina Ljungblom till SVT.

8 SIDOR

Vad tycker du om nyheten?

11 kommentarer

  1. Kommentera