Sport

Bildgalleri

  1. Team Thorengruppen. Foto: TT
  2. Storvreta. Foto: TT

Mästare i innebandy

Förra veckan var det
svenska finaler i innebandy.
Finalerna var i Avicii arena
i Stockholm.

Team Thorengruppen från Umeå
och Pixbo från Mölnlycke
spelade i damernas final.
Det var en jämn match.
Team Thorengruppen
vann till slut med 4–3.

Det var tredje året i rad
som laget blev svenska mästare.

Storvreta från Uppsala
spelade mot Falun i herrarnas final.
Storvreta fick en stor ledning.
Falun höll på att komma ikapp.
Men det gjorde de inte.
Storvreta vann med 5–4.

Det var sjunde gången
som laget blev svenska mästare.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

2 kommentarer

    1. 8 Sidor says:

      Hej!

      Vi skriver ganska mycket om fotboll,
      om du kollar på ett helt år.
      Men vissa perioder under året
      skriver vi mindre om fotboll.

      /8 Sidor

  1. Kommentera