Sport
Glada ishockeyspelare som är på isen med guldhjälmar.

Växjö är mästare

Växjös lag är svenska mästare
i ishockey för herrar.
Växjö vann finalen
mot Skellefteå.

Finalen var i bäst
av sju matcher.

I måndags var
den femte matchen.
Växjö spelade hemma.
De vann matchen med 3–0.

Det betydde att Växjö
hade vunnit fyra
matcher i finalen.
Skellefteå kunde inte
komma ikapp.

Växjö är årets mästare.
De vinner SM-guldet.
Det här är fjärde gången
som Växjö vinner SM-guld.

8 SIDOR

Vad tycker du om nyheten?

11 kommentarer

  1. Bert says:

    fan frölunda skulle ju vunnit liksom, fjärde året
    😮😮😮😮😮😢😭😭😤🥳😴😭🧡💙

  1. Kommentera