Sport
Några hockeyspelare står på isen och ser glada ut. Bakom dem är det fullt med folk på läktaren.

Modo tillbaka i SHL

Modo är ett lag i ishockey
som kommer från Örnsköldsvik.
Nu ska Modo åter igen
spela i den högsta ligan SHL.
Det blev klart i söndags.

Modo tävlade mot
Djurgården från Stockholm
om att få komma till SHL.

Modo vann den sista
matchen med 4–0.
De får spela i SHL.
Djurgården får fortsätta
spela i Hockeyallsvenskan.

Det är sju år sedan Modo
senast spelade i SHL.

Modo har vunnit
SM-guld två gånger.
Det var 1979 och 2007.

Några av de som har spelat i Modo
är Peter Forsberg, Markus Näslund,
Daniel Sedin och Henrik Sedin.

8 SIDOR

Vad tycker du om nyheten?

11 kommentarer

  1. Anonym says:

    Hej
    Grattis till en plats i shl hockey nästa sesong. 😀😀

  2. Anonymous says:

    Nämen åh vad skojigt!!!! Min son hejar på modo! 😃#mammatillmodobarn #modo

  3. Karin Eriksson says:

    vad roligt! Min man och mina barn ska på Modo-match i helgen! Så roligt att kolla på!😍😀

  4. Agneta Carlsson says:

    själv hejar jag på djurgården! ❤💛💙 Men vad kul fär Modo!! 😍🥰😀😊 Jag tycker att alla lag ska vinna! Så att ingen blir ledsen 😢😊🥰

  5. Albina Albinsson says:

    herregud!!!!!?!?!??! Jag kan inte tro mina ögonn!!??!??!😮😮❤

  1. Kommentera