Sport
Han åker på isen med den stora pokalen. Bakom syns hela laget.

Kanada vann hockey-VM

Nu är herrarnas VM
i ishockey slut.
På söndagen var det final.
Kanada spelade mot Tyskland.

Tyskland var i ledning
flera gånger i matchen.
Men Kanada spelade bra
och gjorde fler mål.
Kanada vann med 5-2.

– Det var många som inte
trodde på oss.
Men nu är vi mästare,
säger Milan Lucic i Kanadas lag.

Det är tjugoåttonde gången
Kanada vinner VM.
Kanada har vunnit flest guld
i VM av alla länder.

Tyskland vann silver i VM.
Det är deras första medalj
i VM på 70 år.

Lettland spelade mot USA
i matchen om brons.
Lettland vann.

Sverige var också med i VM.
Men Sverige blev utslaget
av Lettland
i kvartsfinalen.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

3 kommentarer

  1. Kommentera