Kultur
Barbie sitter bakom ratten i en rosa bil och kör genom en öken. Ken sitter i baksätet. Båda är glada.

En rosa film om Barbie

Nu kommer en film
som är nästan helt rosa.
Filmen handlar om dockorna
Barbie och Ken.
De spelas av riktiga
skådespelare.

Hon som har gjort filmen
heter Greta Gerwig.

Hon berättar att de byggde
en hel värld i färgen rosa
när de spelade in filmen.

– Jag älskade dockan Barbie
när jag var barn.
Det var mycket för att
alla saker med Barbie
hade färgen rosa.
Det ville jag inte glömma
när jag gjorde filmen,
säger Greta Gerwig.

Det är skådespelarna
Ryan Gosling och Margot Robbie
som spelar Ken och Barbie
i den nya filmen.

Filmen heter Barbie.
Den har premiär på bio
den 21 juli.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

4 kommentarer

  1. Anonymous says:

    Gud vilken rolig film men jag väntar nog tills den kommer på dvd rosa är min favorit färg

    1. 8 Sidor says:

      Hej!
      Vi vet inte.
      Just nu finns inte
      filmen Barbie att streama.

      Hälsningar,
      8 Sidor

  1. Kommentera