Sport
Svenska spelarna springer över planen och jublar.

Sverige vann på straffar

På söndagen var det
åttondelsfinal
i VM i fotboll.
Sverige spelade mot USA.
Till slut vann Sverige
matchen på straffar.

Men det var USA
som var bäst i matchen.
De hade många chanser
att göra mål.
Men Sveriges målvakt
Zecira Musovic
spelade väldigt bra.
Hon räddade allt.

Det blev inga mål i matchen.
Det blev förlängning.
Inga mål där heller.
Därför blev det straffar.
Några straffar gick i mål.
Några gick utanför.

Till slut var det
Lina Hurtigs tur att skjuta.
Målvakten nuddade bollen.
Men den gick precis över linjen.
Sverige vann.

Nu ska Sverige
spela kvartsfinal.
Den är på fredag.
Då spelar Sverige mot Japan.

De andra lagen som hittills
har gått vidare i VM
är Spanien och Nederländerna.

8 SIDOR

Vad tycker du om nyheten?

20 kommentarer

  1. Anonym says:

    Det var en svårt match men jag vet att de kan komma tillbaka och vinna nu ska det bara slår ut japan som är bra oxå svårt match om de vinner mot japan kommer det möta en svårt match man vet inte ❤❤❤🧡🧡🧡

  2. Från ulf says:

    Jag vet vinn men har svårt för mot Japan 🇯🇵
    Men varför heter 8sidor
    Jag åkte till Åland nu
    Lycka till

    1. 8 Sidor says:

      Hej!

      Vi heter 8 Sidor
      för att vår tryckta tidning
      har åtta sidor.
      Tidningen har snart
      funnits i 40 år!

      /8 Sidor

  3. Anonym says:

    Hej
    Lycka till i kvarts finalen.😀😀.
    Inget regn i sikte i dag.
    I dag har jag min sista semester dag.😀😀.

  4. Du gamla du fria... says:

    Sverige hade turen på sin sida och de är en duktiga lag.
    Grattis SVERIGE !👍🇸🇪😄

  5. Mannen utan hjärna says:

    Det är trevligt med, lite blå gult .
    Dock är vi bara lite mesigare, för att visa sådan när det inte är sport.

    Men HEJA SVERIGE 🇸🇪🇸🇪🇸🇪

  1. Kommentera