Sport
En pojke gör mål i en match.

Barn ska tävla mindre

Det blir stora
ändringar för barn
som spelar fotboll
i Stockholm.
Alla serier för barn
under tolv år försvinner.

Ledarna för Stockholms fotboll
tror att fler vill spela fotboll
om det inte är så mycket tävlingar.
Fotboll ska vara mer
en lek för barnen.

Lagen får själva bestämma
hur många matcher
de vill spela.
De får också bestämma
hur bra lag de vill möta.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

18 kommentarer

  1. George says:

    Vad är det här för experter barn älskar turneringar o att köra matcher i en serie

    1. 8 Sidor says:

      Hej!
      Det är Stockholms fotbollförbund som har bestämt de nya reglerna.
      /8 Sidor

  2. Anonym says:

    Mannen det här är bara sjuk, vaddå ”fotbollär en lek” dom som vill spela i serier behöver ju nu vänta tills de blir tolv år. Det är ju helt oacceptabelt.

  3. Du gamla du fria... says:

    Jag tycker att det är nonsens. Alla människor vill vinna. De vill att ansträngningar kommer att vara belönat.

  4. Cowboy kossan says:

    hejsan! Jag gjorde mål på fotbollen en gång för 8 år sen😍😍🤠😤😤😤

  5. Annonym😃 says:

    jag tycker fotboll är tråkigt😃 Men för 3 år sen nicka jag in i mål, Men det blev självmål😔😔

  6. Coola gänget says:

    Fy skäms på er! barn som ska tävla mindre va det dummaste jag hört, det är väl ändå det som barnen tycker är kul. Det minns i alla fall jag sen jag var barn.🥰

    1. 8 Sidor says:

      Hej Asper!

      Den nya regeln är bara i Stockholm.
      Vi får se om andra områden i Sverige
      följer efter och gör likadant.

      Hälsningar från 8 Sidor

  7. Turbo korven says:

    inte konstigt att portugal, kroatien och massor av andra länder kommer till vm vissa länder har mycket mindre population

  8. 🖕🏿 says:

    Det här är inte bra jag går på fotboll men jag skulle inte gå på fotboll om man inte fick köra turneringar

  1. Kommentera