Din vardag

Bildgalleri

  1. Ida Olander och dottern Elise köper saker som har rabatt när de handlar. Foto: TT
  2. Gunilla Löfgren köper yoghurt av ett annat märke nu när maten blivit så dyr. Foto: TT

De letar billigare mat

Mycket mat har
blivit dyrare i affärerna.
Därför letar fler
efter billigare saker
när de handlar.

Ida Olander och dottern
Elise handlar i Älvsjö
i Stockholm.
De köper saker
som det är rabatt på.

– Nyss var det bra pris
på Bregott. Då köpte
jag tre paket,
säger Ida Olander.

Gunilla Löfgren
köper mindre frukt
och grönsaker.

– Jag köper yoghurt
av ett annat märke
som är billigare,
säger hon.

Folk väljer bort
ekologiska saker
och dyrt kött.
I stället köper folk
mer pasta, mjöl och nudlar.
Det märker affärerna.

8 SIDOR/TT

Letar du billigare mat?
Vad köper du som är billigt?
Skriv gärna en kommentar.

Vad tycker du om nyheten?

24 kommentarer

  1. Du gamla du fria... says:

    Det är så tråkigt för vårt land. Den här försörjning er inte bra för folket speciell för våra barn. Inflationen ökar men inte löner och pensioner. Vårt samhälle går till botten. En skam!
    Varför ,jag tyckte att Sverige är en rika landet och en välfärdsstat ?

  2. Bebi Peggy says:

    Jag har slutat köpa riskakor från Friggs, eftersom deras naturella riskakor smakar exakt likadant som ICA Basic som är flera kronor billigare. Däremot väljer jag fortfarande köttfärssås från Findus och vita bönor från Heinz, eftersom jag vet att just deras smakar bra.

  3. Hej 👋 says:

    Jag har aldrig köpte på livsmedel på Ica. Coop och jag har köpte livsmedel på utländska affärerna och de har ofta billiga livsmedel här i Sverige 😊

  4. Anonymous says:

    Utländska affär är bra men har mindre kvalitet, och betalar inte riktig skatt för sina anställda. Alla vill vinna pengar.

  5. Luisa says:

    Hm-min man handlar så jag slipper tänka! Jag använder rabatt kupong ofta men det ända sättet är att planera! Om man planerar så pengarna räcker! Kola gärna på priset alltid-vad kostar idag 30 sek så imorgon kostar 15 sek!!!

  6. Luisa says:

    På LIDL ofta finns väska med grönsaker så köpa den-bara för 20 kronor och där finns x saker man kan använda! Men folk ignorerar det…vad synd…

  7. Anonymous says:

    Köpa allting som är billigt kan jag säga dig bra det Tack för ses och hörs tack

  8. Hh says:

    Jag odlar grönsaker själv och undvik att köpa grönsaker, jag tror att det är billigast

  9. Suha says:

    men inte ,utan är med till en hel och hög utstäckning matbord ,allså vi och djuren är så väl,antagligen fördrar det här mening :frivillig fattigdom ,meninglös detta liv .

  10. farema says:

    Jag letar efter billig mat . Men det finns ingen billig mat.
    Allt har blivit dyrt.

  11. Zenaba says:

    Ibland köper jag billig mat Som potatis. mjölk pasta
    dyr

    billigare mat. vad köper du som ä

    Ibland köper jag billig mat. Som potatis, mjölk, pasta.

  12. Gladys says:

    jag och min man köper rabatterad mat som ägg, bröd och kyckling och annat son är till ett bra pris.

  13. Gladys says:

    Jag och min man köper rabatter mat son ägg, bröd och kyckling och annat son är till ett bra pris.😍😍

  14. Anonymous says:

    Vi köper sånna mat som är på rabbat i rabatt lådor och som har börjat bli rå så att pengar kan räcka men det är bara gud som ska hjälpa till , inte lätt.

  15. Anonym 20 says:

    Vi måste be politikerna om en folkomröstning, Sverige är inte i krig, många företag tjänar pengar på att spekulera i priser.

  16. Anonymous says:

    Vi köper sånna mat som är på rabbat i rabatt lådor och som har börjat bli rå så att pengar kan räcka men det är bara gud som ska hjälpa till , inte lätt.

    Anonym 20
    12 september, 2023 kl. 21:28
    Vi måste be politikerna om en folkomröstning, Sverige är inte i krig, många företag tjänar pengar på att spekulera i priser.

  1. Kommentera