Kultur

Bildgalleri

  1. Programmet Talang försvinner från TV4. Foto: TT
  2. Programmet Let's dance försvinner också. Foto: TT
  3. Programmet Karl-Fredrik på Österlen försvinner också. Foto: TT

Program försvinner i tv

De senaste veckorna
har det blivit känt
att flera program försvinner
från kanalen TV4.

Det är programmen Talang,
Let’s dance, Biggest loser,
Wild kids, Parlamentet
och Karl Fredrik på Österlen.

Det beror på att TV4
har dåligt med pengar just nu.
Det beror också på
att få ser programmen
i en vanlig tv.
Allt fler människor
tittar på tv i sin mobil.

Programmen som försvinner
fungerar dåligt att se
i mobilen, tycker TV4.
De vill ordna andra program.

Kanalen säger att de
ska göra mer nyheter,
svenska serier
och roliga program.

Men det är inte säkert
att Let’s dance försvinner helt.
Programmet kan komma
tillbaka år 2025,
säger TV4.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

64 kommentarer

  1. Anonym says:

    Hej
    Fast Bianca kan man se i Wahlgrens värld och hennes egna talk show på kanal 5.
    Hon är allt bra likt sin mor Bianca tycker jag att hon är.😀😀😀😀

  2. Isabell says:

    Va dålig varför tar ni då inte bort Pernilla Wahlgren för hon syns ju över allt 😂 och kan ni ta till baka gladiatorerna .

  3. Anonymous says:

    Det är vi äldre som ser på tv o vi vill se dessa program. Ungdomen gör annat.

  4. Margareta says:

    Om programmen försvinner borde vi ju få lägre licensavgift, eller hur?
    JÄTTEDÅLIGT

    1. 8 Sidor says:

      Hej!

      Det är SVT som betalas med skatt (tidigare licensavgift).
      Inte TV4.

      Hälsningar från 8 Sidor

  5. Ingrid says:

    Jag tycker att det är dåligt att ta bort program som tittarna gillar.Jag tycker ni lika gärna kan stänga ner hela Tv 4

  6. Anonym says:

    Synd att talang försvinner från rutan! Bra program med många talanger som överraskar!

  7. Ann-Britt Johansson says:

    Karl-Fredrik borde vara kvar trevligt program dåligt finns andra program som är sämre 🥲

  8. Anonym says:

    Alla tittar inte via sina mobiler gör inte jag iallafall. Tänk på alla äldre som inte har mobiler vill ha talang kvar mm

  9. anonym says:

    Tycker det är bra att vissa program försvinner men ni borde låta lets dance va kvar. För er som vill ta bort whalgren från rutan så får ni kontakta kanal 5 för på tv 4 är dom inte som detta handlar om

  10. anonym says:

    Är bra att vissa program försvinner man har ju sett dom i många år ochbörjat att tröttna på dom . Tycker ni kan ta bort alla program ni visar i repris. Har ni inget annat att visa än repriser

  11. Anonymous says:

    Ni tar bort bra program som tittarna gillar , gör om TV4 till en ren reklam kanal eller stäng ner möget ingen kommer och sakna er

  12. Ace says:

    Jag ber kanal TV 4 att lägga alla program Linda Lindorff är inblandad i bla
    Bonde söker fru
    Lägg även ner det uråldriga Fångarna på Fortet och alla dessa matprogram

  13. Anonymous says:

    Fredrik på Österlen såg ja g fram emot. inspireande och informativ.
    Bort med Walgrens och Ingrossos. Enough is enough!

  14. Anonym says:

    Om man är äldre räknas man int med, vi behöver program som karl-fredrik. Vi tittar inte på film i telefonen. Ni riktar bara in er på ungdomar och konstiga relationsprogram med bara yta😡

  15. Pitegrabben says:

    Håller fullständigt med flera andra. BORT MED WALGRENS!
    Är det månntro Wahlgrens familjen som betalar ur egen ficka för att få larva sig i tv?

  16. Anonymous says:

    Jag instämmer med många andra. Bort med familjerna Wahlgrens. De syns ju överallt
    Tröttsamt.

  17. Åke Danielsson says:

    Bort med familjen Wahlgren i TV-rutan. Det är bara media som framhåller att de gör succé.

  18. Marie says:

    Ta bort all fotboll i tv4. Man ska kunna välja den sport man vill se. Tex konståkning.

  19. Arnold Lindgren says:

    Bort med alla Wahlgrens i erat utbud för dom tar alldeles för stor plats i tv ! !aa

  20. Anonym says:

    Tar bort hela Wahlgren s familj, vi är trötta på de, enough is enough. Det finns många andra

  21. Linnea Stenberg says:

    Vi äldre är är uppvuxna med tv, ev play ,mobil är ju så smått att titta på ger ingen bra upplevelse!! Ta bort meningslösa Wahlgren istället!!!

  22. Marja Reijo says:

    Men om man inte gillar ett program-byt kanal eller stäng av TV;n ! Alla som vill se BingoLotto har inte kanal 7 men mest är det då äldre som drabbas och inte hojtar så mycket !

  23. Anonymous says:

    Hej tim om talang försvinner då blir jag arg på tv4 skriver jag dra åt helvete

  24. Anette says:

    Sååå skönt att tråkiga Lets Dance äntligen försvinner..så uttjatat och med tråkigare och tråkigare deltagare för varje säsong så bra gjort. Talang är det enda programmet jag kommer sakna annars men finns säkert nåt annat kul som kommer istället😊

  25. Anonym says:

    Det är inte bara åldre som tittar på tv?
    Titta inte på Wahlgrens värld om det irriterar er
    Det kan inte bara vara tävlingsprogram och matprogram på tv,det blir tjatigt
    Jag gillar inte heller Wahlgrens värld och tittar inte på det.
    Finns annat att titta på

    Vad har tv program med äldre att göra?

  26. Anonym says:

    Både äldre och yngre tittar väl på tex Lets dance,har inget med åldern att göra 🤔

  27. Anonym says:

    Det är inte bara äldre som drabbas av att inte kunna titta på Bingolotto
    Det är för alla åldrar

  28. Anonym says:

    Jag förstår inte varför många tycker Pernilla Wahlgrens program ska försvinna. Dom programmet går i en helt annan kanal .
    Och jag tycker det är väldigt tråkigt när program försvinner.
    Minska ner tiden på Nyhetsmorgon och Efter fem. Vi behöver inte nyheterna nästan hela dagarna.

  29. Anonym says:

    Det finns mycket dåliga program då tittar man inte på dom
    Jag är inte äldre och titta på film hellre än tråkiga Fredrik på Österlen eller Talang ,Lets dance

  30. Anonym says:

    Jag känner äldre som absolut inte tittar på tex Lets dance eller Bonde söker fru så alla äldre äg inte lika när det gäller tv program

  31. ANNONYMUS says:

    TA BORT Wallgrens !!!!! ,och Benjamin och Bianca också. Sattsa på bättre program, för folk är trötta på de Wahlgrens och Ingrosso. Kultur behövs.

  32. Anonym says:

    Vi behöver trevliga glada underhållningsprogram i dessa tider. Wahlgrens värd går väl på kanal 5 även Biancas eller!? Allsång på Skansen på SVT 😃

  33. Anonymous says:

    Bort med bonde söker fru efter så många år i rutan finns det väl inga singel bönder kvar

  34. Pia says:

    Det är bra med ändringar på 4:an. Men jag tycker det är på tiden att lägga ner idol, det har varit på rutan för länge. Tjatigt att se dessa domare och sångare & sångare som nästan aldrig blir mer än en idol vinnare.
    Efter fem är mycket bra men ta bort matlagning. Men att se tv i mobilen! Det heter ju tv program & inte mobil program, eller.😠

  35. Jatta says:

    Jag har iallafall tröttnat sen länge på dessa program. Dax för något nytt,gärna seriösare!

  36. Carina Jansson says:

    Jag tycker att tv 4 ska vara kvar på tv på grund av att jag titta inte på.mobilen det blir bara massa reklam du är dålig

  37. Carina Jansson says:

    Jag vill att tv 4 ska vara kvar det är tråkigt att ni tar bort tv 4 det är bara reklam

  38. Yvonne says:

    Ja det är dåligt att alla bra program försvinner

    O ni som klagar på Wahlgrens familjen dom är på kanal 5
    O snälla ni…byt kanal om ni inte vill se

  39. Anonym says:

    Hej
    Ett program som jag saknar är Så ska det låta som gick på svt 1 förr .😀😀😀😀

  40. Anonym says:

    Jag gillar Wahlgrens program tycker man inte om dem titta på något annat enkelt!!!

  41. Anonymous says:

    Hej tim här, ber om ursäkt för min tidigare kommentar men blir så upprörd när ett av mina favoritprogram försvinner. Hoppas att ni ändrar er så man kan få se talang igen

  1. Kommentera