Sport
Från en match i fotboll. Några spelare står runt domaren. Domaren lyfter det röda kortet.

Sverige förlorade mot Spanien

I fredags spelade
Sveriges damer fotboll
mot Spanien.
Det var en match i tävlingen
Nations League.
Spanien vann med 3–2.

På tisdag är det match igen.
Då spelar Sverige mot Italien.

Sverige måste spela bra
i matcherna i Nations League.
Det är bara vinnaren i gruppen
som får vara med
i OS i Paris nästa år.

I gruppen spelar Sverige,
Spanien, Italien och Schweiz.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

15 kommentarer

  1. Fotbolls killen says:

    Nu har Sverige förlorat två gånger mot Spanien en i vm och en i nations league Men hoppas att Sverige vinner nästa match mot Spanien

  2. Birgita 62 says:

    Åhh, så tråkigt! jag tycker att kvinnorna borde få fortsätta spela även dem förlorar!! Kvinnor borde få mer plats i samhället. När jag var ung så fick inte ens jag spela fotboll😭 Toppa laget och låt dem vinna! jag gillar inte spanjorer!!

  3. Anonymous says:

    sveriges damer är inte så duktiga för deras tränare de behöver en ny tränare med taktik

  1. Kommentera