Usel match av Tre Kronor
Ishockey-VM började bra för Sveriges Tre Kronor,
med seger över Österrike med 7-1.
Men i den andra matchen i VM blev det tvärstopp för Sverige.
Tre Kronor gjorde en riktigt usel match
mot Lettland på måndagen.
Lettland vann matchen efter straffar. Den slutade 3-2.
Det var första gången Sverige fått stryk av Lettland.
Segern var rättvis. Lettland spelade bra.
Extra dystert för Sverige var att både Kenny Jönsson
och Tobias Enström blev skadade.
0 kommentarer
Inga kommentarer.