Sport

Sveriges handbollsdamer är klara för OS

Sveriges damer får för första gången
spela i OS i handboll.
Det blev klart efter helgens seger
mot Kroatien i OS-kvalet.
Sverige vann den viktiga matchen
med 24-22 och tjejerna i laget
var vilda av glädje efter segern.

– Det här är det största jag har varit med om,
sade Johanna Ahlm efter bragdmatchen.

Johanna var mycket bra
och gjorde åtta av Sveriges mål.

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

Inga kommentarer.

  1. Kommentera