Seger mot Lettland i ishockey
Just nu är det
VM i ishockey
för unga herrar, JVM.
I år är JVM i Göteborg.
Sverige har börjat bra.
I tisdags, på annandag jul,
spelade det svenska laget
sin första match.
Det blev en klar vinst
med 6–0 mot Lettland.
Matchen var
i arenan Scandinavium.
Det var fullsatt.
Nästan 12 tusen människor
såg Sverige vinna.
– Det är magiskt
med JVM på hemmaplan.
Det kan inte bli
mycket roligare.
Det sa stjärnan
Filip Bystedt efter matchen.
Han gjorde två av Sveriges mål.
På torsdag spelar
Sverige nästa match
mot Tyskland.
8 SIDOR/TT
0 kommentarer
Inga kommentarer.