Kultur
Fröken Snusk, hon har en rosa mask över ansiktet.

Fröken Snusk i Mello

Nu är det dags för
den andra tävlingen
i Melodifestivalen, Mello.

Tävlingen är i Göteborg.
Sex artister är med.
En av dem är Fröken Snusk.

– Det har alltid varit en dröm
att få vara med, säger hon.

Det har varit mycket bråk
om Fröken Snusk.
Spotify och flera företag
misstänker att hon
och de hon jobbat med
har fuskat.

De tror att de har betalat pengar
för att få fler lyssnare
än vad de faktiskt har.

En del ville därför att SVT
skulle stoppa henne
från att vara med i Mello.
Men Fröken Snusk säger
att hon inte har fuskat.
Därför säger SVT
att hon får tävla.

Hennes låt heter Unga och fria.

Fröken Snusk uppträder alltid
med en mask för ansiktet.
Ingen vet vem hon är.
Inte ens alla i hennes familj
vet att hon är Fröken Snusk,
säger hon.

Melodifestivalen går att se
i SVT och på SVT Play
klockan 20.00
på lördag den 10 februari.

8 SIDOR/TT

Andra deltävlingen i Mello

Artisterna som tävlar:

1. Maria Sur
med låten
When I’m gone

2. Engmans Kapell
med låten Norrland
3. Dear Sara med låten
The silence after you

4. C-Joe med låten Ahumma
5. Liamoo med låten Dragon
6. Fröken Snusk med låten Unga och fria

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Bebi Peggy says:

    Jag tycker att det är hög tid att den snuskiga fröknen plockar av sig sin rosa mask. Hon ser enbart löjlig ut i den.

  2. anonym says:

    Hej 8 sidor kan ni skriva sen vem som vinner melooooooooooooooooo dddddddiiiiiiiiiiiiiii festivaleeeeeeeeeeeeeeeeennnnnnnnn i årrrrrrrrrrrrrrr

    1. 8 Sidor says:

      Hej,
      vi ska skriva om det.
      Men vi jobbar inte
      på helgerna, så du kan läsa
      om det på måndag.
      Hälsningar 8 Sidor

  3. Anonymous says:

    Hej 8 sidor jag bara undrar en fråga
    Vem tycker ni ska vinna melodifestivalen snälla kan ni svar.
    MVH:Anonym

    1. 8 Sidor says:

      Hej,
      vi är sex personer som jobbar här,
      vi tycker inte alltid likadant.
      Vi har inte heller hört
      alla låtar, så det är svårt
      att svara på din fråga.
      Hälsningar 8 Sidor

  4. Människa says:

    Hej 8 Sidor!

    Ett extra mellanrum att ta bort i rutan, läs gärna nedan:

    “1. Maria Sur
    med låten”

    Tack!

  5. Bebi Peggy says:

    Hej Sulan! Fröken Snusk tog sig inte vidare. Det har jag precis kollat upp.

  6. Människa says:

    Hej 8 Sidor!

    Ett extra mellanrum glömmer ni att ta bort, i rutan hittar ni det, läs gärna nedan:

    “1. Maria Sur
    med låten”

    Tack!

    1. 8 Sidor says:

      Hej!

      Vissa gillar Fröken Snusk.
      Andra gillar inte Fröken Snusk.
      Vi har inte räknat
      hur många det är av varje.

      Redaktören är en kvinna i dag.

      Hälsningar,
      8 Sidor

  7. Me says:

    Det är inget fel på fröken snusk. Jag tycker hon har bra låtar tala inte dåligt om henne.

  1. Kommentera