Kultur
De håller om varandra. De är glada.

De gick vidare i Mello

Maria Sur flydde till Sverige
från Ukraina förra året.
I lördags vann hon
en plats i Melodifestivalens
stora final den 9 mars.

Det var den andra tävlingen
i årets Melodifestival, Mello.

Maria Sur är 19 år
och den yngsta i årets tävling.

Hon vann med poplåten
When I’m gone.

Liamoo var den andra artisten
som vann. Han får också
tävla i finalen.
Hans låt heter Dragon.

Samiska artisten Dear Sara
med låten The silence after you
får en ny chans att tävla.

Det får också artisten Fröken Snusk
med låten Unga och fria.
De tävlar igen den 5 mars.

På lördag den 16 februari
är det dags för den tredje tävlingen.

8 SIDOR

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Anonym says:

    Hej
    I Lördag var jag och såg på delfinalen i Göteborg på plats i scandinavien.😀😀😀😀.

  2. 𝕃𝕆ℝ𝔼ℕ𝔸 says:

    Hej 8sidor jag har en fråga.Hur väljer Mello ut artisterna som skaa sjunga? Och vrf blir alla så arga på fröken snusk att hon ska sjunga men dom behöver inte låta henne vara med bara för bråket med spotify kanshe är spotify lite svart sjuk på fröken snusk snälla svara efter detta de skulle betyda världen för mig!!

    1. 8 Sidor says:

      Hej!
      Det är ofta den som skriver låten
      som föreslår en artist
      som ska sjunga den.
      Men SVT får också vara med
      och bestämma artister som ska sjunga.
      SVT har bestämt att Fröken Snusk
      ska få vara med.

      Hälsningar,
      8 Sidor

  3. Anonym says:

    Hej
    Vi åkte fel vid Stigs center ,tre gånger i Lördagskväll .Då det var väg arbete på väg till scandinavium.😀😀😀😀.

  4. 𝕃𝕆ℝ𝔼ℕ𝔸 says:

    Äkta Theo du behöver inte skriva att hon inte vann men hon gick till andra chansen så du behöver inte fira om det till exempel om du var fröken snusk och jag sa det att du inte vann hur skulle det kännas för dig?

  5. lorena says:

    Äkta Theo du behöver inte skriva att hon inte vann men hon gick till andra chansen så du behöver inte fira om det till exempel om du var fröken snusk och jag sa det att du inte vann hur skulle det kännas för dig?

  6. Anonymous says:

    Den 16 Februari är en fredag inte lördag kan ni ändra det i slutet där det står att nästa tävling är lördag den 16 februari

  7. Slayyyy says:

    Jag älskar verkligen Maria Sur men blir lite irriterad när folk kallar henne Maria Surr eller Sor😔Men jag älskar henne och vet faktiskt inte hur det ska utalas❤

  1. Kommentera