Kultur

Bildgalleri

  1. Danny Saucedo. Foton: TT
  2. Maria Sur.
  3. Jay Smith.
  4. Lisa Ajax.
  5. Smash Into Pieces.
  6. Cazzi Opeia.
  7. Annicka Wickihalder.
  8. Marcus och Martinus.
  9. Dotter.
  10. Medina.
  11. Liamoo.
  12. Jacqline.

Vem vinner Mello?

På lördag är det dags
för final i Melodifestivalen.
Många i Sverige brukar titta
och rösta i finalen.

Tolv artister tävlar
med sina låtar.
Bröderna Marcus och Martinus
och Danny Saucedo
är två av de största favoriterna
i tävlingen.
Men ingen vet säkert
vem som vinner.

Både en internationell jury
och svenska folket
ska rösta om vilken låt
som är deras favorit.

Vinnaren får sedan tävla
i Eurovision Song Contest
i mitten av maj.

Melodifestivalen
startar klockan 20.00
på SVTs kanal 1.

Vem hejar du på i Mello?

8 SIDOR

De tävlar i finalen

1. Maria Sur med When I’m gone
2. Jay Smith med Back to my roots
3. Lisa Ajax med Awful liar
4. Smash Into Pieces med Heroes are calling
5. Cazzi Opeia med Give my heart a break
6. Annika Wickihalder med Light
7. Marcus och Martinus med Unforgettable
8. Dotter med It’s not easy to write a love song
9. Medina med Que sera
10. Liamoo med Dragon
11. Jacqline med Effortless
12. Danny Saucedo med Happy that you found me

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Jessica maria Olsson says:

    Annika Wickihalder
    Vinner vinner vinner vinner vinner vinner
    Annika Light jag vill att Annika Wickihalder

  2. EAOO says:

    Jag missade mycket när jag var i väg. Jag ska titta på finalen!! Hoppas någon bra vinner

    1. 8 Sidor says:

      Hej,
      vi vet inte!
      Vi som jobbar på 8 Sidor
      hejar på olika artister.

      /hälsningar redaktionen

  3. Eran favo Kiki says:

    Jag vill att dotter,Lisa,Ajax,Liamoo,Maria sur,Jacqline och Cazzi opea vinner!!

  4. Lebron James 🏀 says:

    Jag tror Danny vinner men jag hoppas Jay Smith (back to my roots)🫚

  5. DJEQUABOYY says:

    I finalen så hejar jag på Medina, Cazzi Opeia, Marcus och Martinus.

  6. Anonym says:

    Hej
    Håller på en contry låt i år,men det blir nog dem två norrmännen som vinner mello i år.😀😀😀😀

  7. Kerstin Magnusson says:

    Hej håller på många i år smash into pieces, Medina, Dotter, Liamo, och självklart Martin och Martinus

  8. Mr yuhao says:

    Hoppas Maria sur Marcus & Martinus
    Liamoo
    Jacqline
    Danny saucedo vinner

  9. Anonymous says:

    MAria Sur, Medin & Lisa Ajax är mina favoriter men Marcus och Martinus kommer troligen vinna.

  10. Anonymous says:

    Danny saucedo ska vinna på med tävling

    Kram 💐
    Wictor 🌷

  11. Aleksander hopper says:

    grattis Samir & Viktor till finalen. ni bäst i sverige ❤🧡❤

  12. Anonym says:

    Hej
    Kul låt med den låten Loa,Måns och Casper var som första mellan akt i mello finalen.Tycker fortfarande att Jay smitch låt var bäst i kväll.😀😀😀😀😀.

  13. Blox Fruit god says:

    Hej jag vill att Liamoo ska vinna 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻😃😃😃😃😃😃

  14. Missnöjd says:

    Nejjjj Medina skulle ha vunnit. Förresten varför tävlar Marcus och martinus i svenska mello och inte norska?? 😮😮

  15. Oskar says:

    Marcus och Martinus var värda att vinna
    och den var spännande tävling!
    Priset var blommor och att det tävlar i Malmö

  16. Heja!!! : ) says:

    Jag hejar på:

    Maria Sur
    Lisa Ajax
    Smash into pieces
    Annicka Wickihalder
    Dotter
    Jacqline
    Men mest på Marcus och Martinus och Lisa ajax, fattar inte varför hon inte fick flera röster.

    ❤🧡🖤💞😍🥰🥳

  17. Björnzone 4 life says:

    Tycker synd om Björnzone. De hade GARANTERAT vunnit om de fick delta.😭😭

  18. BJÖRNZONE!!! says:

    Jag hejade på Björnzone 😂
    Alla va bra men de va nog ändå bäst av alla 👍
    Någon som håller med?

  19. Clara says:

    Jag tyckte björnzone var bästa mellanakten iår den bodde fått tävla och vunnit mello iår

  1. Kommentera