Kultur
De glada och håller i ett pris.

Bröderna vann Mello

De norska bröderna
Marcus och Martinus
vann Melodifestivalen i lördags.

Deras låt Unforgettable
fick flest poäng.

Många trodde att de skulle vinna.
Men de 22-åriga bröderna
vågade inte hoppas på det.

– Många sa att vi har en bra låt,
men de sa också att två norrmän
inte kommer vinna,
säger Marcus Gunnarsen.

Marcus och Martinus Gunnarsen
är tvillingar.
De kommer från den lilla
byn Trofors i norra Norge.
De blev kända artister i Norge
redan som barn.

Det här är första gången
som några som inte bor i Sverige
vinner den svenska Melodifestivalen.

Nu ska Marcus och Martinus
tävla för Sverige
i Eurovision song contest.

Då kommer de att tävla
mot många länder.
De kommer till exempel
att tävla mot en dj från Finland,
en låt från Kroatien
som handlar om en bonde
och artist från Ukraina
som sjunger rap.

Många pratar extra mycket
om tävlingen i år.
Det beror på att det finns kritik
mot att landet Israel ska få
vara med och tävla trots att de
krigar i området Gaza.

Eurovision song contest
är i Sverige i år eftersom
Loreen vann förra året.
Tävlingen är i Malmö
den 7, 9 och 11 maj.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. .. says:

    Det är inte första gången någon som inte är svensk har vunnit mello

  2. OKÄND says:

    😤😤😠😠det var sämst hur van de låten var jätte dålig hur ska vi vinna nu

  3. Anonymous says:

    GRATTISS!!! den bästa låten vann. De andra låtarna va inte bra. ❤

  4. anonym says:

    gud va duktiga dom var ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞

  5. ❤️Marcus&Martinus❤️ says:

    Grattis! Bästa låten, dom var super bra ❤❤❤❤

  6. Maximillisan leppimäki Mölnycke says:

    det var inte första gången . Gunilla borde vunnit.

  7. jag gillar m och m says:

    de var bästa i hela mello de förtjänar verkligen att vinna ❤❤

  8. Anonym says:

    Hej
    Sverige startade först i Luxenburg 1984 och då var det bröderna Herreys som vann hela tävlingen.😀😀😀😀.

  9. Anonymous says:

    Ja dem van är super glad grattis till Markus och martinus stort lycka till i eurovision song kon test 💕

  10. Klara 6 says:

    marpus och martinis er best i hela verlden.om förshänade att vina.jag elkar dom.dem er mina kruses❤❤❤❤❤❤❤❤❤🤠

  11. Siri 10 says:

    MARCUS OCH MARTINUS E BÄST I HELA VÄRLDEN.❤❤❤❤❤❤❤❤😷😷

  12. Anonymous says:

    alla låtar var inte så bra tycker jag det andvens vför mycket saker i melodifestivalen

  13. Bella says:

    Jag tycker att alla som INTE tycker om marcus och martinus khanse inte behöver seja det de andra kanse gilar de ? 🤔😉 men gratis marcusboch martinus så bra låt hoppas ni viner allt 🥳♥️🫶🏼

  14. #DEn_ GYLLEne_KVICken# says:

    Sluta att diskutera om de är dåliga. De har vunnit och punkt slut. Ni får gärna tänka era åsikter men man behöver inte skriva det i kommentarena . FATTAR NI ATT FOLK BLIR LEDSNA😭

  15. anonymh says:

    de e norska vad gör dem i Sverige? Och deras låt var en dålig låt så nej tack😷😷

  16. LIAM says:

    JAG HAR RÖSTAT PÅ DOM MARCUS & MARTINUS
    JÄTTEMYCKET BÄSTA SOM VUNNIT ❤️❤️❤️ SÅ MYCKET

  17. Anonym says:

    Asså är det bara jag som hejade på Björnzone?? ÄLSKADE verkligen deras låt men det är okej att de inte vann. 😭😭😭

  1. Kommentera