Sport
Två spelare står på isen och jublar. De håller i en pokal och har guldhjälmar på huvudet.

Luleå är bäst på ishockey

Luleås damer
brukar vinna guld
i ishockey i Sverige.
De vann i år också.

De spelade final mot Modo
i bäst av fem matcher.
I tisdags vann Luleå med 4–2.
Det betyder att Luleå
vann tre matcher i rad
och tog guldet.

– Det här är något jag har
drömt om sedan jag var liten.
Jag är så jäkla glad.
Vårt lag jobbar hårt.
Vi är värda att vinna guldet.

Det sa spelaren
Linnea Johansson.

Luleå har nu
blivit svenska mästare
sex gånger i rad.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Anonym says:

    Hej
    Lite shl kvarts final herrar,Rögle mot Fbk.
    Det är enkare att vinna omman är på isen i ishocky.Man vinner inga matcher i utvisningsbåset.Skärpning till torsdags match fbk.

    😀😀😀😀😀😀😀😀

  2. Anonym says:

    Hej
    Jag håller på Frölunda om fbk åker ur kvarts finalerna i herrarnas ishocky.😀💕😀💞😀

  3. Anonym says:

    Hej
    Nu är fbk utslaget i kvarts finalen.Men dem vann ju shl serien i år.Nu är det Frölunda mot Leksand som gäller.Och då håller jag på Götborgs laget.😀💕😀

  1. Kommentera