Sport
Från en match i ishockey.

Skellefteå mot Rögle i final

Nu är det klart
vilka två lag som
ska spela SM-final
i ishockey för herrar.

Det är laget Skellefteå
och laget Rögle
från Ängelholm.

Skellefteå vann mot
Frölunda i sin semifinal.
Det blev jämnt.
Skellefteå vann
med 4–3 i matcher.

Rögle vann lätt mot
Växjö i sin semfinal.
Där blev det 4–0 i matcher.

Finalen är i bäst
av sju matcher.

Den första matchen
är på lördag den 20 april.
Matchen är i Skellefteå.
Den går att se på TV4.

Skellefteå har blivit
svenska mästare
tre gånger tidigare.
Rögle har aldrig blivit det.

MARTIN HANBERG/8 SIDOR

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Anonym says:

    Hej
    Nu är shl sesongen över för min del.Men det är ju kvalet kvar till nästa sesong mellan Brynäs och Djurgården.😀😀😀😀.

  2. anonym says:

    det är bra i sporten ishockey jag vill bli bra ishockey spelare en dag

  3. hästlove2.0 says:

    Rögle är det bästa laget hasse anderson hejar på Rögle plus att dom har två låtar. Snälla gör mer om hästar

  1. Kommentera