Sport

Bildgalleri

  1. Storvreta jublar efter segern mot Pixbo i finalen. Foto: Pontus Lundahl/TT
  2. Thorengruppen vann damernas final mot Pixbo. Foto: Pontus Lundahl/TT

De vann guld i innebandy

I lördags var det
finaler i SM i innebandy
för både damer och herrar.
Matcherna var i arenan
Friends i Stockholm.

I damernas final vann
Thorengruppen mot Pixbo.
Det blev 6–3.

Det är fjärde året
i rad som Thorengruppen
vinner SM.
Thorengruppen kommer
från Umeå.

I herrarnas final vann
Storvreta från Uppsala.
De slog Pixbo från Göteborg med 8–5.
Det är andra året i rad
som Storvreta vinner SM.

Nästan 18 400 människor
såg matchen i Friends arena.
Det är världsrekord.
Så många människor
har aldrig tidigare sett
en match i innebandy.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Luis says:

    Mer folk måste titta på innebandy i Stockholm.Innebandy är så roligt.

  1. Kommentera