Sport
Hon hoppar med utsträckta ben och armar.

Sverige i final i gymnastik

EM i gymnastik är
i staden Rimini i Italien.
Det är tävlingar
för lag och för personer.

Det har gått bra för Sverige.
I tävlingen för lag
blev Sverige åtta i kvalet.
Det räckte precis till
en plats i finalen.

Finalen är på söndag.
Den går att se på SVT1
klockan 14.50.

Det är första gången
någonsin som ett svenskt lag
är i final i EM.

– Jag är så otroligt stolt
och glad över tjejerna,
säger lagets ledare
Helena Andersson Melander.

I det svenska laget
tävlar Jennifer Williams,
Nathalie Westlund,
Elina Gravin, Tonya Paulsson
och Maya Ståhl.

I tävlingarna för personer
har det gått bra för
Nathalie Westlund också.
Hon är klar för final.
Hon ska tävla i barr.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Anonymous says:

    jag också hahhahahahahahah ❤🧡💛💜😊🥰

  2. Hej hej says:

    Wow vad roligt! Jag går på gymnastik och är nu på gymnastik läger 🤸‍♂️

  3. Anonym says:

    Jag har gått i gymnastik 🤸! Och min mamma och pappa har varit gymnastik ledare

  1. Kommentera