8 Sidor
Många olika emojis intill varandra.

8 Sidor har emojis

På 8 Sidor kan du visa
vad du tycker om nyheterna
på olika vis. Du kan
använda våra emojis.

En emoji är
en liten tecknad bild.
Det har funnits emojis
sedan slutet av 1990-talet.

Nu är det vanligt
att använda emojis
för att visa vad vi tycker.
Emojis visar olika känslor.
Att vi skrattar, gråter,
känner ilska, mår illa
och en massa annat.

Den 17 juli varje år
är det emojins egen dag.
Dagen finns i hela världen.

Den vanligaste emojin
på 8 Sidor är tummen.
Vid alla nyheter kan du
göra tummen upp
eller tummen ner.

Hittills i år har våra läsare
gjort över 24 tusen tummar.
De flesta gör tummen upp.

Vad tummen upp betyder
bestämmer du.
För en del betyder det
att nyheten är bra.

För andra betyder kanske
tummen upp att de
är glada över att ha kunnat
läsa texten ända till slutet.

De flesta nyheter på 8 Sidor
går också att kommentera.
Hittills i år har läsarna gjort
över 18 tusen kommentarer.

En del skriver kommentarer
med ord.
Men det går också att kommentera
med en eller flera emojis.

På bilden kan du se
en del av de emojis
som finns i 8 Sidors kommentarer.

Vilken emoji är din favorit?
Skriv en kommentar med emojin.

MARIE HILLBLOM/8 SIDOR

Vad tycker du om nyheten?

31 kommentarer

    1. 8 Sidor says:

      Hej!
      Tack!
      Och ha en bra dag du med! 🙂

      Hälsningar,
      8 Sidor

    1. 8 Sidor says:

      Hej!
      Vi fyller 40 år i år
      och därför skriver vi
      om olika saker om 8 Sidor.
      Som att det går att kommentera
      våra nyheter med emojis.
      Dessutom är det
      emojins egen dag den 17 juli.

      Hälsningar,
      8 Sidor

  1. I love this! 😱😱😱😱 says:

    Min favo emoji är 😱
    Jag vet faktiskt inte varför den är min favo men aja

  2. 😱 says:

    Jag lär mig så mycket av åtta sidor jag läser det varje dag !!!!!

  3. Anonymous says:

    Det är bäst jag tycker om 8 sidor tack för allt 👏👍!

  4. Pengar köper inte deras liv och jag är så glad för de. says:

    Jag tycker att läsa på 8 sidor!!!🥀🤙🤙🤙💕
    Väldigt bra att man läser texten på 8 sidor!!!🥀✌️✌️✌️✅

  5. Ludwig Lindback says:

    Ni så duktiga😀! Men kan ni ha djurgården nyheter 🗞️ i 8 sidor

  6. 🤣 says:

    Jag trodde jag läst att tumme upp = jag tycker ni gjort bra jobb och artikeln var läsvärd, vare sig jag tycker om själva innehållet i nyheten eller inte.

    Så ser jag på det nu i alla fall 😃

    Kan vara kul se mer hur olika använder 8 sidor. 📑

  7. Shila Yosufzai says:

    Hej!
    Tack!
    Och ha en bra dag du med! 🙂

    Hälsningar,
    8 Shila Yosufzai

  8. Linda Jangenteg says:

    Ja gillar emojis ♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️

  9. Anonymous says:

    Det är väldigt väldigt bra nyheter på 8sidor jag gillar 8sidor. Bra jobbat. 💞❤️🙏💪

  10. Hej says:

    Emoji är japansk ord.
    E: bild och Moji: text
    En av Japansk mobiltelefon företag började använda.💚

  1. Kommentera