Sport

HV 71 vann igen

Nu har det blivit riktigt spännande
i SM-finalen i ishockey.
HV 71 vann måndagens match
mot Linköping med 5-1
och nu står det 2-2 i matcher.
Kampen fortsätter och det är
omöjligt att tippa vilket av lagen
som kommer att bli svenska mästare.

Linköping vann de två första matcherna
och såg ruskigt starka ut.
Sedan har HV 71 alltså vunnit
två matcher i rad.

Lagen möts igen på onsdag.
HV 71 har fördel av hemmaplan.
Första lag som vinner fyra matcher
tar hem SM-guldet i ishockey.

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

Inga kommentarer.

  1. Kommentera