Sport
Henriksson springer i mål med handen i luften.

Nytt rekord igen

I lördags sprang
Julia Henriksson
snabbt på 200 meter.
Hon satte nytt svenskt rekord.

Det hände på tävlingen
lag-SM i Sollentuna.

– Jag ville få en bra tid
och slå rekordet,
säger Julia Henriksson.

Det blev som hon ville.
Hon sprang 200 meter
på 22,69 sekunder.

Julia Henriksson var med
i OS i Paris.
Hon satte ett nytt
svenskt rekord där med.
Men nu sprang hon
alltså ännu snabbare.

Före OS hade löparen
Linda Haglund haft rekordet i 45 år.

Julia Henriksson är 24 år.
Hon tävlar för en klubb i Malmö.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

1 kommentarer

  1. Anonym says:

    Hej
    Grattis till guldet.Och jag passar också på att säga grattis till alla som heter Magnus och Måns på namns dagen.😀❤😀❤😀

  1. Kommentera