Kultur
Hon står på en scen och håller ett pris i händerna. Hon är glad och tittar in i kameran.

Många priser till Swift

Kanalen MTV har
en stor gala varje år.
Då får artister priser.

Årets gala var i staden
New York i USA i onsdags.
Taylor Swift blev galans
stora vinnare.

Hon fick sju priser.
Bland annat för bästa artist,
bästa pop och bästa video
med låten Fortnight.

Nu har Taylor Swift
fått totalt 30 priser av MTV.
Det är lika många som
artisten Beyoncé som
hade rekordet.

När Taylor Swift tog emot
ett av prisen tackade hon
fansen som röstat på henne.

Hon sa också att det är viktigt
att de röstar om en helt
annan sak i höst,
valet till president i USA.

Nyligen berättade Swift
att hon tänker rösta på
Kamala Harris i valet.

8 SIDOR/TT

Några av priserna på galan

Bästa samarbete
Taylor Swift och Post Malone

Bästa artist
Taylor Swift

Bästa pop
Taylor Swift

Bästa låt
Sabrina Carpenter

Bästa nya artist
Chapell Roan

Bästa r&b
Sza

Bästa hiphop
Eminem

Bästa afrobeats
Tyla

Bästa latin
Anitta

Bästa rock
Lenny Kravitz

Vad tycker du om nyheten?

8 kommentarer

    1. 8 Sidor says:

      Hej!
      Vi skriver om att en av världens
      mest populära artister
      har fått många priser.
      Det är en nyhet.
      Därför skriver vi.
      Vi gör inte reklam.

      Hälsningar,
      8 Sidor

  1. Helene says:

    Tycker det är otroligt att Taylor Swift uttalar sig politiskt, det är en strategi att hennes fans skulle rösta som hon …

  2. T.S är bäst says:

    fortnight är en låt hon har gjort. det betyder 2 veckor! spelet fortnite stavas olikt.

  1. Kommentera