Sport
Tre spelare i gula dräkter. De kramar varandra på planen.

Sverige vann med 8–0

Nästa år är det
Europamästerskap, EM,
i fotboll för damer.
Det svenska laget tävlar
om att få vara med.

På tisdagen spelade Sverige
sin andra match
mot Luxemburg.
Matchen var på arenan
Gamla Ullevi i Göteborg.

Sverige vann den
första matchen.
Nu vann de igen.
Sverige vann med 8–0.

– Det var en del vackra mål.

Det säger Peter Gerhardsson till SVT.
Han är ledare för damernas landslag.

Men nu vill han att laget
ska koncentrera sig
på de nya matcherna.
Sverige ska spela
två matcher mot Serbien.

Den första matchen är i Serbien
den 22 november.
Den andra matchen är i Sverige
den 3 december,
på Tele2 arena i Stockholm.

Laget som vinner är
klart för EM.

8 SIDOR/TT

 

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Kommentera