Sport
En spelare verkar ha nickat bollen förbi Hammarbys målvakt. En försvarare i Hammarby försöker stoppa spelaren.

Hammarby förlorade

Hammarbys damer är med
i tävlingen Champions League.
I tisdags spelade de
mot Manchester City
från Storbritannien.
Matchen var i staden Manchester.

Manchester City är
ett av Europas bästa lag.
Det blev en svår match
för Hammarby.
Manchester hade bollen mycket.

Men målen kom först
i andra halvlek.
Då gjorde Manchester två mål.
Matchen slutade 2–0
till Manchester City.

– Jag tycker att vi
försvarar oss bra.
De hade inte så många
fler chanser.

Det säger Hammarbys
spelare Julie Blakstad.

Nu är hälften av matcherna
i Hammarbys grupp
i Champions League spelade.

Hammarby har vunnit
en match och förlorat två.
De två bästa lagen i gruppen
får spela slutspel.
Det blir svårt för Hammarby
att gå till slutspel.

Hammarbys nästa match
i Champions League
är den 21 november.
Då spelar de mot
Manchester City igen.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Hala madrid says:

    Satte texten på högtalare o märkte att uppläsaren sa champinjons League

  2. anonym says:

    Machster city har berömmelse för många längre år.Och med kontunioerlig kunde han behålla sintekniska och konstnärliga nivå

  3. Hammarby>>> says:

    NEJJJJ HAMMRBYYYYY! DET GÖR INGET! NI ÄR BÄST ÄNDÅ!! 😭😭😠💔💞

  4. Hammarby>>> says:

    NEJJJJ HAMMRBYYYY! DET GÖR INGET! NI ÄR BÄST ÄNDÅ!! 😭😭😠💔💞

  1. Kommentera