Sport

Pim-Pim Johansson överraskade i US Open

Joachim Pim-Pim Johansson
är klar för semifinal i US Open i tennis.
Han vann kvartsfinalen över
förra årets mästare Andy Roddick.
Joachim Johansson vann med 3-2.

Segern var en stor överraskning.
Andy Roddick är en av världens
bästa spelare. Pim-Pim Johansson
har aldrig förr spelat kvartsfinal
i någon av de största tennistävlingarna.

Men Pim-Pim spelade lugnt
och säkert och vann matchen.

Nu får han spela semifinal
i US Open, en av världens
fyra största tennisturneringar.
Där möter svensken
Lleyton Hewitt.
Hewitt är förresten bror
till Pim-Pims flickvän.
Vem ska hon heja på i den matchen?

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

Inga kommentarer.

  1. Kommentera