Sport
Solnas damer firar SM-guldet i basket. Foto: Markus Dahlberg/Scanpix

Solna vann SM-guldeti basket för damer

Solnas damer är bäst i Sverige.
Solna vann den fjärde matchen i SM-finalen
mot Telge med 65-54.
Det betydde seger med 3-1 i matcher
och ett nytt SM-guld.

Jurgita Kausaite i Solna var jätteglad.
Det här var hennes sista basketmatch.
Hon fick avsluta sin karriär med ett SM-guld.
Hon fick till och med sätta sista skottet i matchen.

– Det kan inte finnas ett bättre
sätt att avsluta på, sade hon
till nyhetsbyrån TT

Det här var andra SM-guldet
i rad för Solna.

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

Inga kommentarer.

  1. Kommentera