Sport

Umeå vann toppmötet i allsvenskan

Många har tippat att Malmö tar hem
SM-guldet i fotboll för damer i år.
Men det var Umeå som vann toppmötet
mot Malmö i tisdags.
Umeå vann den viktiga bortamatchen
med 2-1.

Karolina Westberg blev hjälte
när hon nickade in segermålet
i den andra halvleken.
Bäst i Umeå var Ramona Bachman.
Hon har fått sitt stora genombrott i år.

Nu leder Umeå allsvenskan,
två poäng före Linköping.

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

Inga kommentarer.

  1. Kommentera