Foppa ska spela för Colorado igen
Länge var det osäkert om
Peter Foppa Forsberg skulle kunna
fortsätta att spela ishockey.
Peter har i flera år haft problem
med en skada i foten.
Skadan har gjort det svårt att hitta
skridskor som passar.
Många trodde att Peter
skulle bli tvungen att sluta med hockeyn.
Men sent i måndags kväll kom
den glada nyheten.
Peter Forsberg fortsätter
att spela proffshockey.
Han återvänder till sin gamla NHL-klubb
Colorado Avalanche.
Peter Forsberg säger att foten känns bra
och att han är redo att spela.
– Jag har jobbat hårt för det
här i flera månader. Nu är jag glad över att få
dra på mig Colorados tröja igen,
säger han.
Än är det inte klart när Peter
börjar spela med laget.
0 kommentarer
Inga kommentarer.