Sverige
En bil från räddningstjänsten står längst fram i bilden. Bakom syns huset som brinner. Det är mycket rök. Delar av huset är förstört.

Stor brand i hus

Ett hus för flera familjer
i Hölö började brinna
tidigt på söndagen.
Hölö ligger söder om Södertälje.

– Vi vaknade.
Det luktade och brann.
Jag öppnade dörren
för att se vad som hände.
Vi hoppade från balkongen.

Det säger Bahtar Yakubov Aliev.
Han hoppade från balkongen
på andra våningen.
Barn och andra vuxna
hoppade också.
Ingen blev skadad.

Över 40 personer från huset
fick åka till en fritidsgård
och få hjälp.
Senare på söndagen kunde
en del åka tillbaka
till sina lägenheter.

Men delar av huset är förstört.
Minst 16 lägenheter
är så förstörda att det
inte går att flytta tillbaka.
De som bodde där
får hjälp med andra
ställen att sova på.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

5 kommentarer

  1. o7 says:

    inte bra med eld😠😠😠😠😠😤😤😤😤😤😠😠😤😤😤😤😤😤😤💔😠💚😤😤😤😤😤🤢🤢🤢🤢🤢🤢😎😎😎😤😤😤

  1. Kommentera