Sverige

Bildgalleri

  1. Poliser vid skolan. Foto: TT
  2. Polisen Roberto Eid Forest. Foto: TT

Minst tio döda i skjutning

Minst tio människor
har blivit dödade
i en skjutning
på en skola i Örebro.

Skjutningen hände på
Campus Risbergska skolan
i området Västhaga i Örebro.
Det är en skola för
elever som går på komvux.

Hittills har poliserna
sagt att fem skadade personer
har blivit förda till sjukhus.

Det är inte klart
om det finns fler skadade.
Poliserna vill inte berätta det
just nu.

Poliserna tror att
det var en ensam man
som sköt.
Den mannen är död.
Mannen är inte känd
för poliserna sedan tidigare.

Skjutningen ska ha hänt
mitt på tisdagen.
Larmet till poliserna
kom vid 12.30.

Många poliser har jobbat
på platsen sedan dess.

– Det som hänt är en mardröm.
Men det är vårt jobb
att undersöka det som hänt
och jobba för att göra
människor trygga.

Det säger polisen Roberto Eid Forest
på ett möte med journalister.

Poliserna vet inte
just nu varför skjutningen hände.
De undersöker det.

8 SIDOR

Vad tycker du om nyheten?

27 kommentarer

  1. Lenna says:

    Det är tråkigt att se Sverige leva i en tid av så mycket våld, detta har inte hänt för mindre än 10 år sedan.

  2. Ismet says:

    Skolor skall vara tryghetsplats för Alla Barn/Människor!
    Religion skall bli privat sak o våra politiker kan använda mer diplomati att stopa våld i vårt land Sverige🙏
    Oavsett om motivet är natonalistisk akt, eller kriminalistisk, såna hämska saker får Inte hända i Sverige 💛💙 Mänskligheten och kärlek till Alla)

  3. Anonym says:

    Hej
    Nej,det var inte kul det som hände i skolan i Örebro.😢🖤😢🖤

  4. Linda jangenteg says:

    det så hämskt att man inte kan ta in det som har hänt min tankar gå till deras anhöriga det kommer att ta tid att få en klarhet i vad som hände
    jag undrar vad som rörde sig i huvdet på honom som gorte det
    behöver man vara rädd att gå ut på kvällarna nu när det har hänt i örebro
    mvh linda

  5. Anonymous says:

    Det är hemskt nyheter att höra! Folk måste tänka på sina bara, hur ska dem skicka till skolan i framtiden. Dessutom vem ska skydda egna barn när dem är i skolan?

  6. Anonymous says:

    Jag är väldigt rädd att mina barn ska lämna till skolan det är jätte läskigt. Men vad som händer i Sverige och varför är en sådan grymhet mot barn😥

  7. Vanja ♥️ says:

    Åh nej vad tråkigt att höra kan vara mobbning i skolan också men hoppas alla i sjukhuset är bra ställe

  8. Gogo says:

    Regeringen måste avgå omedelbart…dess retorik leder till dessa katastrofer😠😠😠

  9. Anonymous says:

    💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔

  10. ELIAS says:

    Så jävla tragiskt att de måste hände detta svenska samhälle är inte okej

  11. Liv says:

    Ännu en fruktansvärd dag för Sverige! 🥲 Alla tanker går till dom drabbade och deras anhöriga!

  12. Elin:3 says:

    Asså Sverige krigar med Sverige om ni fattar. Asså alla medborgare i Sverige dödar varandra nästan alla.

    Om någon läser det här och har Roblox adda mig:fortnitegamer26269

  13. Luisa says:

    Sverige måste går tillbaka till sina värderingar…samhälle mår dåligt…jag är chockad…

  1. Kommentera