Bildgalleri
-
Människor samlades utanför skolan i Örebro för att minnas. Foto: Jessica Gow/TT -
Två personer i Örebro kramar varandra under den tysta minuten. Foto: TT -
Ministrarna Johan Pehrson, Ebba Busch, Ulf Kristersson, Parisa Liljestrand och Jakob Forssmed var i Örebro. Foto: Christine Olsson/TT -
Poliser och räddningstjänst i Malmö under den tysta minuten. Foto: Johan Nilsson/TT -
Personerna i riksdagen var tysta i en minut för att minnas. Foto: Claudio Bresciani/TT
Många var tysta för att minnas
Klockan tolv på tisdagen
var många i hela Sverige
tysta i en minut.
De var tysta för att
minnas de som dog
i masskjutningen
i Örebro förra veckan.
På tåg, i skolor
och
på olika platser
där människor jobbar
stannade folk upp
och var tysta i en minut.
I Örebro samlades människor
på Stortorget för att minnas.
Flera politiker och ministrar
från regeringen var där.
Många samlades också
utanför skolan där
skjutningen hände.
I riksdagen stod alla upp
när det var den tysta minuten.
Många flaggor
i Sverige var hissade på
halva flaggstången.
Det visar sorg.
8 SIDOR
jag tycket att det var ett bra sätt att hedra det som blev offer för den hänsyfulla masssjkutninge i Sveriges historia
rip till alla som gick på skolan mina tankar är hos det hanöriga
Med vänlig hälsning linda i Stockholm
Ceremoni i tv var vacker-men det var dåligt att det var utan deras foto-jag menar på offer! hela situation är dåligt för hela nation-jag beklagar sorgen! ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤😢
Hej
Ja,en tyst minut blev det på jobbet i dag.😀😀😀😀
I Silviaskolan i Hässleholm har detta skett att alla stod och visade att de var ledsna över det som har hämt. Man fick stå till 12:01
Hej
Det blev också en tyst minut i min skola.
Vi va också tysta i skolan
Där jag var så var det en person som började prata när all var tysta😔
Vi hade en tyst minut i skolan. Det är fint att hedra offren i denna fruktansvärda händelse.
På min skola där jag jobbar på hade vi inte bara 1 tyst minut vi hade 2 🥰