Sverige
En skylt där det står Max.

Max fuskar med maten

Företaget Max är känt
för sina hamburgare.
Max har 150 restauranger i Sverige.

Men nu får Max kritik.
Folk som jobbar där säger
att företaget fuskar med reglerna.

Max säljer mat som de ska kasta.
Max städar inte heller som de ska.
Det säger folk som jobbar på Max
till tidningen Aftonbladet.

Gäster på restaurangen
får ibland mat som
egentligen skulle slängas,
säger Aftonbladet.

Den dåliga städningen
gör också att bakterier
som kan göra folk sjuka
kan finnas i maten.

Ibland torkar folk på Max
borden med samma trasor
som de använder till toaletterna.

– Jag äter inte på Max för
att jag vet hur äckligt det är.

Det säger en person
har jobbat på Max
till Aftonbladet.

Nu har en av Max ledare,
Henric Byström,
svarat på kritiken.

– Det får absolut inte
gå till så här, säger han.

Nu ska de som bestämmer
på Max ha ett möte med
de som jobbar och berätta
hur viktigt det är att följa reglerna.

Jan Nyman/8 SIDOR

Vad tycker du om nyheten?

51 kommentarer

  1. astrid says:

    Det är hemskt riktigt hemskt, kommer aldrig köpa där ifrån igen😭🤢😠

  2. Dr Deepak Anand says:

    Att bara ge en del av informationen är inte bra. Gäller detta för alla restauranger?

  3. mia says:

    men usch jag har slutat att äta på max för några årsen jag beställde mat och fick ett långt hårstrå på köpet 🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮 så nu lagar jag min mat hemma.

  4. Sigge69 says:

    Det borde hårdare böter för alla mat barer som slänger fel det ska vara gröna matavfall

  5. 👍 says:

    Att torka bordet med det man ävander till toaletten är helt galen,varför köper de inte flera🤢🤢🤢🤢🤢🤢

  6. Ahmed says:

    Det kan väl inte vara sant jag tror att det är någon som blev sparkat som gör smutskastare

  7. PidgeyHeart says:

    Max, Sveriges godaste hamburgare… Men när man läser nyheten???? Ja då tänker man såhär:
    Max, Sveriges äckligaste hamburgare.
    Fast jag älskar Max.

  8. Anonym says:

    Jag var en gång max från-
    Hudiksvall den var väldigt
    Fräsch mat och gott men jag var trött att stå i kö 45 minuter att beställa mat ❤❤❤

  9. P says:

    Max är gott och hoppas alla unga som jobbar följer regler. Man behöver inte slänga maten. Man kan smaka maten och om det är fel på smaken eller luktar det, fråga personalen.

  10. Anonym says:

    Att visa hänsyn, städa och följa hälsoregler är viktigt på alla restauranger. Anställda på restauranger ska anmäla de restauranger som inte följer hälsoreglerna. Ledare och chefer på restauranger ska vara noggranna med att se till att hälsoreglerna följs.

  11. Amed says:

    Ja, vill man ha snabb mat så får man snabb mat.. det står inte nånstans att snabb mat är rent.. även om renheten är ok så är själva maten aldrig rent. Det heter snabb mat av en anledning. Riktigt mat är aldrig snabb.. ta hand om din kropp innan den tröttnar på dig och då börjar den kasta ut felkoder

  12. Söt says:

    🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮 Jag såg 200 Sekunder. Det var äckligt. Det jag såg gjorde mig illamående.

  13. Söt says:

    Sverige behöver bättre livsmedelssäkerhetskontroller. Jag såg en man som städade en spegel med kemikalier medan köttet fortfarande var där inne. Jag ville köpa det, men när jag såg det gick jag därifrån. Det här är en allvarlig hälsorisk.

  14. Söt says:

    Jag älskar 200 Sekunder, de gör ett bra jobb. Men fortfarande behövs det bättre säkerhet för människor i Sverige. Jag kritiserar att restauranger inte gör tillräckligt för att följa köttregleringarna och att kiosker, små och stora butiker inte har tillräcklig kontroll. Det är en risk för hälsan.

  15. jiji says:

    Elinosaurus bk är sämst max också på det burger king som ligger där jag bor så jobbade någon när hon var magsjuk.

  16. M says:

    Hur vet ni att mat på alla restaurang (inte bara Max) är BRA?! 90% är likadana med att inte följa reglerna.

  17. eric says:

    Jag tror detta problemet har ett samband med flera unga jobbare, det finns såna människor som jobbar inte så bra. Kanske lata folk som bryr sig inte om problemen det har orsakat.

  18. hemligt says:

    jag tycker de är jätte äckligt för de har inga handskar när de gör burgaren🤢🤢🤢🤢🤢🤢

  19. H says:

    Lagom är bäst, och lite skit i hörnet förlänger livet. Man behöver ha lagom rent mat men inte 100% desinfektion mat. 100% desinfektion bara på kirurg avdelning.

  20. Nata says:

    Ibland torkar folk på Max
    borden med samma trasor
    som de använder till toaletterna!!!!! Den måste stängas och ledningen bötfällas!!!!!

  21. Missnöjd! says:

    Jag är mycket missnöjd efter att inte fått kompletta mål när jag beställt hemleverans och betalat direkt med swich….påtalat detta till restaurangen som lovat ersättning…ingenting har hänt

  22. Ella klasso says:

    jag älskar delen där de säger vilka resturanger det är på😀😀😀

  23. Micke says:

    Burger King hade också 200 sekunder på besök år 2020. Vågar du gå dit idag är 2025 å äta där? Det var också milkshake i tvätthinken

  1. Kommentera